Waarom positioneren?

Ondanks het feit dat niet iedereen een onderscheidend product of dienst heeft, geloven wij dat iedere organisatie onderscheidend kan zijn en op kan vallen tussen vele concurrenten. Hoe? Door een ijzersterke positionering; het veroveren van jouw plek op de markt en in de hoofden van potentiële klanten. Maar wat levert positioneren je op?

Bewuste keuzes

Bij positionering kies je heel bewust voor het onder de aandacht brengen van enkele diensten of producten. Dus geen allround coach of adviseur meer, maar een professional met een specifieke expertise of doelgroep. Dit is soms lastig; veel mensen die ik spreek willen zich juist zo breed mogelijk neerzetten, om hun kansen zo groot mogelijk maken. Toch zul je merken dat positionering je focus zal opleveren. Je gaat namelijk een expertstatus opbouwen.

Inspiratie

Vanzelfsprekend ken jij jouw eigen bedrijf het best. Je weet als geen ander welke diensten/producten je aanbiedt en wat de toegevoegde waarde hiervan is voor jouw klant. Toch zal positioneren je anders naar jouw bedrijf laten kijken en nieuwe inzichten opleveren. Misschien wordt het wel tijd om je hele dienstenaanbod om te gooien en je kennis anders te verpakken dan bijvoorbeeld ‘uurtje-factuurtje’.

Onderscheidend vermogen

De laatste reden is misschien nog wel het belangrijkst. Door je te positioneren onderscheid jij jezelf van de vele concurrenten. Wat bied jij dat concurrenten niet bieden? Wat maakt jou als ondernemer uniek? Richt daar de aandacht op, dan wordt je pas echt aantrekkelijk!

Sluit Menu
WhatsApp chat